Träning och hitta en rutin!


Vet inte hur ni har det och om ni har börjat jobba igen, men för mig börjar allvaret på måndag. Just därför satte jag igång min plan en vecka innan jobbstart för att komma in lite i rutiner i förväg. Det kan lätt bli övermäktigt att inte bara gå upp tidigt för att gå till jobbet och sätta sig in i allt man måste, utan också ovan på det planera mat och träning.

Jag har gjort min plan att jag måste promenera 1 timma varje dag och ovanpå det gå till gymmet tre dagar i veckan. Mitt mål var att träna tisdag, torsdag och lördag denna veckan och än så länge har det hållt, men herregud vilken tränigsvärk jag har. Jag har inte tränat på gymmet på över 1,5 år. Det som annars brukade vara min favoritsysselsättning har jag varit tvungen att lägga på hyllan under så lång tid för att komma tillbaka. Nu var det dags, men i dag kan jag knappt ta mig fram. Mäktar ni inte med gymmet så gå promenaderna. Jag gick ner 18 kg förra sommaren med bara promenader varje dag! Så kom inte och säg till mig att inte promenader är bra! Det ger dessutom de allra flesta en förutsättning att faktiskt kunna träna.

En sak tycker jag är viktig och det är att ta på sig träningskläder när man tar sin promenad, dels för att tala om för sig själv att det är träning som gäller men också för att pusha sig lite.

Tänk också på vad jag alltid brukar tjata om. Hur många av er skulle strunta i att gå till jobbet bara för att ni inte kände för det. När jag får en sådan där känsla att ”jag vill inte” DÅ om någon gång så slutar jag tänka. Då går jag bara och drar på mig träningskläderna! Låt inte den där rösten som är latmasken ta över er. Det är för er själva ni gör detta eller hur! För att ni skall må bra och känna er stolta över er själva.

Jag har också gett mig själv möjligheten till en dags vila även från promenaden denna veckan, om jag känner att jag behöver det. Vi får se hur det blir med den saken! 🙂

Jag har även gjort ett BAS-program för er som är intresserade. Det hittar ni HÄR. Det är ett program som tränar igenom stora delar av kroppen och kan vara bra så här i början, men läs igenom noggrant och träna max varannan dag för musklerna behöver vila för att kunna byggas upp på ett bra sätt.

Jag har lagt på mig några kilo över sommaren som jag behöver bli av med igen. Nu är det tillbaka till lite strängare rutiner! Gjorde en liten pepp-video på mitt instagramkonto som jag lade ut i går kväll. Ni hittar mitt instgramkonto på @prettyhome.se följ mig gärna så då skulle jag bli glad! 🙂 Där får ni en känsla av min personlighet!

Nu kör vi. Promenader kan vi alla göra utan problem och det är varje steg som räknas. Tänk på det. Ta trappan, ställ bilen lite längre bort, ta en liten promenad på lunchen. Allt räknas! De små stegen är nästan de viktigaste för det betyder att du ändrar på vissa rutiner.

Nu skall jag leta efter lite fina träningskläder som skall bli som en liten pepp till mig själv och jag når mina mål. Det gäller att sätta upp lagom tuffa mål, så det inte är superlätt att nå, men ändå inom räckhåll! 🙂

Ha en fortsatt underbar fredag och glöm inte titta in på mitt instagram för lite pepp. Där blandar jag inredning med lite träning och vovvar!

 

Share This:
Facebooktwitterpinterestmail

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *