Träningsprogram med armhävningsutmaning och plankan för vecka 2 1 kommentar


Snart är det ny vecka och därför tänkt jag redan nu på söndag morgon ge er nästa veckas program. Om ni känner att det varit tungt den första veckan så kan man med fördel göra om vecka ett under ytterligare en vecka för att bygga på sin styrka på ett bra sätt. Detta är ett träningsprogram med armhävningsutmaning och plankan för vecka 2. Ni hittar länken nedan till vecka ett där ni kan läsa lite mer om hur man kommer igång. Om allting gått bra och det känns bra så kommer här andra veckans program med armhävningsutmaning och plankan.

Armhävningsutmaning och plankan vecka 1 hittar ni HÄR

Tänk på att alltid ha en vilodag mellan dessa dagar och det skall alltså göras 3 gånger i veckan. Varken mer eller mindre! Ni kommer känna redan i början att det faktiskt går väldigt fort att bli startakre. Armhävningar är en otroligt bra övning som dessutomo engagerar väldigt många muskler i kroppen! Kör på!

Träningsprogram med armhävningsutmaning och plankan vecka 2
Armhävningsutmaning med 30-60 armhävningar på 6 veckor

Plankans träningsprogram

Plankan gör ni varje dag utom en dag när ni vilar. Se till att vilodagen även är en vilodag för armhävningar!

Träningsprogram Plankan vecka 2

Det här är också perfekt övningar nu när vi inte kan gå till gymmet. Jag har bestämt mig för att inte utsätta mig för smitta i onödan så jag skippar gymmet helt och hållet för tillfället. Självklart känner jag att det inte är det bästa för min kropp men hellre det än att dra på mig Covid-19. Nu kör vi detta tillsammans och så blir vir starkare och kroppen får lite utmaning. Om vi ovanpå det försöker at en promenad varje dag. Överdriv inte för då är det lätt att tröttna. Ta en halvtimmas promenad på 3 km två gånger om dagen så är det i alla fall en väldigt bra början. Skillnaden på att inte göra något alls är enorm!

Nu kör vi! Ha en toppen söndag!


Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

En tanke om “Träningsprogram med armhävningsutmaning och plankan för vecka 2