Träningsuppföljning


Denna veckan har gått väldigt bra. Jag har så att säga rivstartat så här kommer min träningsuppföljning.

Som alltid så går jag i bland ut lite för hårt. Jag har gått mellan 16000-22800 steg om dagen sedan förra fredagen alltså 10 dagar. I fredags var jag uppe på över 22800 och i går var jag över 20000. Lite för mycket, men det är oftast så här jag gör för att få ett bra första resultat. Det peppar mig till fortsättningen.

För att få till så många steg så har jag delat upp min dag lite. En träningsrunda på minst 8 km, hundpromenad blir 3-4 km, vardagsmotion måste bestå i minst 5000 steg och då är jag runt 16000 steg. Det är lagom och mer behöver jag egentligen inte.

Jag har gått ner 21 centimeter på alla de ställen som jag tillsammans mäter totalt. Det är lite osäkra mått när det är så här varmt för man lägger på sig mycket vätska. Jag har inte gått ner så mycket i kilo och det är ett tecken på det, men det kommer sedan. Jag har gått ner 1 kg i alla fall och det är jag glad över!

Vad som är min tanke är att lägga in 1-2 vilodagar och två styrketräningsdagar. Känns bra som en första insats och jag har också bestämt att på helgen får jag äta lite extra en av dagarna. I helgen lade jag in en dessert på lördag kväll. Detta för att inte vara stenhård. I bland är det bra och jag får se hur jag gör framöver. Planer kan ändras.

Det jag lägtar efter just nu är lite styrketräning, mitt enda bekymmer är hur jag skall få in det i planeringen som redan är tight och med det så måste jag hitta ett gym där logistiken fungerar för mig att ta mig dit och hem!

Hoppas nu ni får en bra måndag!

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.