Träningsuppföljning från den förra veckan


I dag är det en härlig måndag igen. Sitter och skriver på övervåningen i vår nya ateljé och solen har just gått upp och utsikten är så vacker! I förra veckan så gick min träning och mat så himla bra. Jag har nu på 3 veckor gått ner totalt 4,1 kg! I centimeter blev det 18,5 cemtimeter totalt denna veckan på samtliga mätställen! Helt otroligt! I den takten är det lätt att hålla tempot uppe.

Träningsprogram och armhävningsutmaning och plankan

Jag sa att kickstarten skulle vara i minst 4 veckor och detta är den fjärde veckan jag startar i dag. Jag känner redan nu att jag tror att jag vill köra i ytterligare 4 veckor.

I lördags bakade jag kärleksmums, en hel plåt. På söndag blev det en äpplepaj och små sockerkakor. Detta för att vi skulle ha besök av Stefans son med familj på söndag. Jag smakade absolut inget när jag bakade och inte heller när vi fikade! Kände faktiskt inte ens något sug! Så jag är verkligen konsekvent.

I dag skall jag gå till piccadeli och plocka mig en liten sallad! Så bra när man får plocka själv så att man kan välja exakt det man vill ha. Då kan det inte bli fel på något sätt.

Vad är då enligt mig det vinnande konceptet

Enligt mig är det kombinationen av vägning och mätning. Att jag bara mäter mig på måndagar men att jag väger mig varje dag. Det har hänt någon enskild dag att jag sett att jag gått upp i stället för ner och då kan jag snabbt fundera vad det kan beropå. Om det är något särskilt jag ätit den dagen som jag inte ätit innan. Att väga mig varje morgon är mitt sätt att se att jag är på väg åt rätt håll! Självklart går jag inte ner varje enskild dag, men då går jag heller inte upp.

Självklart är det så att vi blir peppade av olika saker men den här metoden fungerar för mig. Jag känner mig jättepeppad när jag hela tiden kan se något litet resultat som håller mig på banan.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.