I dag skall jag sätta ut mina rosenskära. En blomma som är vacker om man sätter den i rätt sammanhang med sitt skira bladverk.
Nu är dom relativt blygsamma men förra året såg dom ut så här!

Man kan säga att bladverket påminner väldigt mycket om hur dill ser ut! Skir och passar bra ihop med blommor med lite mer tydliga blad!

Här ser ni att den har massor med knoppar och den blir fantastisk när den blommar och särskilt när man blandar två färger med varandra!




I år skall jag prova att sätta lite rosenskära även i mina grönsaksland för att få lite extra vacker färgring där, även om grönsaksplantorna är vackra så tänker jag att om jag sätter dit rosenskära så ser man kontrasterna och allt kommer bli ännu vackrare!