Härlig kväll och sedan blev det Anti Pasti!


Hundskolans sist lektion är avklarad och det gick över förväntan! Fonzen var så duktig. Vi gjorde massor av roliga ”sök” och ”leta” övningar som vi självklart kommer köra hemma  och som även min fina Popcorn kommer få vara med på!

Eftersom hundarna främst fick använda sin näsa igår när det var sök och leta, så var Fonzen så trött när han kom hem. Först lite uppspelt och ville vara med och duka bordet, men sedan…. jag tror att det var en glad och nöjd vovve som somnade i soffan i går kväll!

När vi dukade fram Anti Pasti i kvällsmörkret så fanns det någon som var lite intresserad. Vi gjorde även Toscansk Tomatsoppa också och visst är det mysigt nu när det börjar mörkna ute och man kan mysa till det på insidan.

Som ni ser till höger i bild så var det en liten vovve som var väldigt intresserad av vad som dukades fram. Popcorn syns inte i bild men varje gång som Fonzen satte upp tassarna på puffen så sa Popcorn i från och ”voffade” på honom då Popcorn vet att man inte får göra så! 🙂 Dom är så söta när dom uppfostrar varandra…

IMG_1347

Så Fonzen lyssnade och tänkte att jag får väl också sätta mig i soffan då…

IMG_1348

Man kan säga att det dröjde inte många sekunder förrän han låg där och tittade på korv- och skinkbitar men han kunde nästan inte hålla ögonen öppna, så vi matade honom med några bitar…och sedan somnade han som en sten.

IMG_1351

IMG_1352

Något som Popcorn uppskattade för då tänkte han att då blir det mer till mig! Ja mina hundar får alltid vara med, men dom tigger inte, däremot så vet dom med säkerhet att sitter dom där och ser snälla ut så kommer dom att få något gott till slut. Dom vill vara med och dom är mina älskade familjemedlemmar så det får dom.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.