Har ni prövat att göra pizza på Santa Marias Pizza bottnar. Dom ligger oftast i affären på samma ställe där taco skalen ligger. Jag gör alltid egen Pizza då jag aldrig köper för jag vill göra min mat själv.
I en förpackning ligger 4 st tortillabottnar och då gör jag så man får 2 stycken var.
Först lägger jag en tomatsås med kryddor som grund. Sedan lägger jag serranoskinka (ca 120 gram totalt på 4 pizzor). Jag tar en mozzarella på ca 250 gram och fördelar på 4 pizzor, skivar coctailtomater och lägger på och strör sedan lite riven ost över och lägger 4 stora basilika blad på varje pizza. Sedan sätter jag dom i ugnen på grill i exakt 8 minuter och då blir dom perfekta!
Det blir supergott! Pröva så får ni se.

