Ny säng med fördröjning från MIO! 2 kommentarer


För kanske 2 månader sedan nu beställde jag en ny säng på MIO. Förskottsbetalade hela sängen plus hem-leverans som skulle ske innan Midsommarafton. Som alla vet så har Midsommar passerat för längesedan och trots detta har jag inte hört ett ord i från MIO. Har själv ringt en gång och undrat var sängen tagit vägen och då fått till svar att den gavel jag beställt ännu inte kommit.

e359f639-0701-422c-b2fa-163fe82ad99f

Varje gång jag ringt har det varit svårt att komma fram, när jag väl har kommit fram har de inte kunnat svara var min säng tagit vägen ”för att de är inte varit på rätt ställe” och svarat mig ” jag står bland sofforna nu och kan inte se det” ???? Jag har blivit vidarekopplad och inte fått något svar. Till slut  har jag blivit kopplad och fått till svar att den blivit försenad men inte fått veta hur länge det skall dröja. Till slut tröttnade jag och slutade ringa…ingen har dock hört av sig så i dag åket vi ut för att se vad som hänt istället!

De kunde inte se i datorn att sänggaveln kommit och tack vare att en tjej gick ut på lagret och pratade med den kille som hade tagit emot just det godset så löste det sig, då just den killen visste var den stod, men den fanns inte med i datorn.

Trots alla problem så kunde MIO inte tänka sig att köra ut sängen i morgon för de hade ingen körning till Torslanda och ville samordna den?????? Jag har alltså förskottsbetalt en säng och kan inte ens få den levererad när den både är försenad, ingen har hört av sig och jag ber att få den levererad i morgon. Jag har tålmodigt väntat och kan förstå att saker kan bli försenad men kan man inte ens tillse att bara fixa en leverans så fort som möjligt? Att anledningen skulle vara att MIO inte har någon leverans till Torslanda, nähä…hur lång tid kan det dröja då, två veckor till eller??????????? Inte heller har dom hört av sig en enda gång för att meddela mig förseningen, utan jag har fått ringa och gav upp när tjejen tredje gången jag ringde först kopplade bort mig och sedan var ”vid sofforna och kunde inte hjälpa mig”

I dag fick personalen hämta sin chef för att hon också skulle tala om att någon extra leverans blir det inte tal om. Då sa vi att då beställer vi en leverans själva och skickar fakturan till dom om det verkar enklare!! Kostnaden för denna transport skulle ändå aldrig överstiga den tid vi lagt ned på att ta reda på varför inte sängen kommer och när den skall levereras. Vi var alltså tvungna att åka ut till MIO bara för att få svar på vart vår säng tagit vägen? Det minsta man kan förvänta sig är väl att de fixar leverans omedelbart när de själva skött det så dåligt. Det var inte heller direkt en billig säng vi förskottsbetalt med hela beloppet!

Jag har full förståelse för att saker kan bli försenade och det är egentligen inget probelm alls att den var försenad, problemet uppstår snarare när man inte hanterar kunden. Varför inte vara lite just och tillse att de fixar leveransen bums. Det har jag ingen förståelse för. Att man inte kan vara lite smidig när kunden fått vänta så länge och allting beror på dom! Att åtminstone försöka vara tillmötesgående är allt jag förväntar mig. Men man skall alltså behöva bli sur för att få hjälp

Det slutade med att sängen levereras till oss i morgon eftermiddag, inte för att dom ville vara snälla utan för att dom inte ville betala fakturant!

Ska bli roligt och skönt att få hem sängen i alla fall!

Jag hade tänkt beställa två fåtöljer fråm Timeout med fårskinn på MIO, men det blir det absolut inte nu!! Dom har tydligt visat att dom inte vill ha mig som kund, men det kanske finns någon annan möbelaffär som vill ha mig som kund! Nä MIO detta var ett kundbemötande under all kritik, ni har haft flera chanser på att fixa till det men det var tydligen inte intressant!

 

 


Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

2 tankar om “Ny säng med fördröjning från MIO!

    • pretty Inläggsförfattare

      Trodde faktiskt att en sådan stor möbleraffär hade bra rutiner men det verkar inte så då om jag inte heller är den första! Ja jag hoppas verkligen vi blir nöjda med sängen! 🙂
      MVH
      Berith