NK Gallery på NK i Göteborg! 3 kommentarer


Nu är jag riktigt förbannad och ni skall få veta varför. Handla inte kläder på NK Gallery på NK.

I dag har jag varit på NK i en butik som heter NK Gallery där dom säljer bland annat Please-jeans. Den 16 september köpte min väninna bl a ett par Pleasejeans till mig som hon skulle ge till mig på min födelsedag den 22 september! Så långt allting bra!

Jag fick jeansen och blev superglad såklart. Min väninna hade köpt dessa för hon visste att jag önskade mig ett par riktigt snygga jeans, trots att jag inte använder jeans så väldigt ofta. Därför ville hon överraska mig med dessa fina jeans! Ett par Pleasejeans kostar 1600 kr så det var verkligen en fin present jag fick av min supersnälla väninna!

I förra veckan skulle jag använda mina jeans på jobbet då vi har Casual Friday på jobbet på fredagar. Döm om min förvåning när jeansen gick sönder när jag tog på mig dom då tyget sprack vid ena hällan i bak på jeansen från ena sidan till den andra! Tråkigt tänke jag och bad min väninna om kvittor så jag kunde reklamera dom!

I eftermiddag åkte jag därför in till NK för att reklamera jensen. Döm om min förvåning när tjejen i butiken säger att hon inte får lov att ta sådana beslut för sin butikschef! Hon var jättesnäll och försökte ringa sin butikschef men bara ”eurovoice” går på. Butiksbiträdet säger att allt hon kan ta in jeansen och så får butikschefen göra en bedöming nästa gång hon är här i butiken. Jag säger att detta kan väl ändå inte var ok, att det inte skall finnas någon ansvarig i butiken som kan ta sådana beslut under öppettider!! Jag är sällan i stan och behöver få detta ur världen. Just då ringer butiksbiträdets telefon och hon säger glatt till mig ”det är butikschefen så nu kan vi säkert lösa detta”. Hon pratar med chefen medans jag går runt och tittar mig omkring. Senast i förra veckan köpte jag ett par byxor och en tröja i samma butik för över 2500 kr som alltså heter NK Gallery. Butiksbiträdet kommer tillbaka och säger

– Tyvärr, butikschefen säger nej, hon vill själv bedöma om detta är ett produktionsfel eller ej, eller om det går att laga.

– Men snälla du, säger jag dessa går inte att laga när det är en reva i hela tyget, tyget är för tunt just där, jag har använt dessa jeans vid högst 10 tillfällen och du ser att det inte är slitna i övrigt!

Butiksbitärädet svarar, det var precis det jag sa till butikschefen men butikschefen vill göra bedömningen själv och jag får inte lov att göra bedömningen Om jag fått göra det hade det varit en självklar reklamation, men du får tyvärr komma tillbaka när hon tittar på dom. 

– Du kan inte mena att ni behandlar era kunder på detta sätt!! Jag skall alltså komma tillbaka för att butikschefen inte kan ta beslutet i telefon och inte kan ge någon i butken ansvaret att göra den bedömningen!

Ja tyvärr, säger butiksbiträdet, jag är väldigt ledsen att jag inte kan hjälpa dig, det enda jag kan göra är att ta jeansen och hänga här och så ringer butikschefen dig. Det kan vara väldigt svårt med reklamationer när man har butik.

– Tack, säger jag, jag har själv butik så jag vet precis vad det är frågan om och inte lämnar jag butiken utan att mina anställda kan ta sådana beslut! Om beslutet är svårt och det gäller en dyr produkt över 10.000 kr så vill jag gärna att de ringer mig och att vi gör bedömningen över telefon tillsammans, men ett sådant här uppenbart fall med ett par jeans för 1600 kr som spruckit i tyget på ett ställe de inte kan eller ska gå sönder?? Ofattbart!! Jag vill inte lämna jeansen här utan jag vill själv tala med denna butikschef när hon är här!

Butiksbiträdet ber om ursäkt för 5 gången och tycker det hela är pinsamt och jag tar mina jeans och går!!

Allvaligt talat, jag hade aboslut förstått om jeansen gått sönder på knät eller någon annanstans där det är en förslitnigsskada och man kan se att jeansen är hårt använda, men ett par nya jeans där hela tyget spruckit i bak vid ena hällan!!! Jag har inga ord. Så kontentan av detta är, handla inte på NK Gallery, för om något skulle bli fel eller varan visar sig vara fel på så får ni inte byta den eller reklamera den!!! Jag tänker absolut inte handla mina pleasjeans och andra kläder hos NK Gallery i fortsättningen det finns många som säljer detta i Göteborg. Jag är oerhört förvånad och besviken!!!

Jeansen tog jag med mig hem igen. Jag kommer naturligtvis själv ringa till butikschefen i morgon och stämma möte med butikschefen öga för öga i nästa vecka. Jag får helt enkelt åka in en extra gång till NK för att butikschefen själv måste se jeansen och litar inte på sin personal att de kan göra en riktig bedömning, inte ens genom att tala med dem i telefonen. Jag återkommer i frågan och talar om hur det gick när jag träffat butikschefen!!!


Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

3 tankar om “NK Gallery på NK i Göteborg!

  • Tinna

    Suck vad tröttsamt! Jag hade tagit kontakt med Please försäljarna/de som agenturen för Please och berättat din historia! OCH chefen för NK Gbg!

    • pretty Inläggsförfattare

      Hej Christina,
      Tack Christina för din kommentar, man blir verkligen jättetrött, har även sökt butikschefen utan framgång idag, ingen vet var on är och inte när hon kommer vara där nästa gång. Jag blev tillsagd att jag inte skulle ”jaga” henne utan hon kommer ringa mig, ingen har ännu ringt!! Jag har alltså ringt en enda gång idags strax efter klockan 10:00 när de öppnar…..jag kommer berätta hur detta slutar! Fortsättning följer! Man behandlar inte sina kunder på detta sätt!
      MVH
      Berith

  • pretty Inläggsförfattare

    TACK Anna för ditt stöd!! Jag blev både arg och ledsen över det bemötandet, jag försöker och tror mig ha lyckats inpränta i mina anställda att behandla kunder som man själv vill bli bemött, det är inte svårare än så. Att försöka sätta sig i en annan människas situation! Blir mer ledsen över behandlingen än över det faktum att jeansen var dyra! Ingen har hört av sig idag, men fortsättning följer…..
    Stor kram till dig Anna du gör mig glad!! 🙂 🙂