Jag är komplicerad!


Jag försöker just nu motivera mig att fortsätta min träning genom att föra en dialig med mig själv om vad som faktiskt är bäst för mig! Jag vill vara hälsosam, och jag vet att jag mår allra bäst när jag planerar min mat och tränar på bestämda dagar och tider! Så varför gör man inte alltid det då?! Jag kommer fram till att det beror på att jag är komplicerad!

Denna bild har ett alt-attribut som är tomt. Dess filnamn är IMG_0758-e1535044101476-685x1024.jpg

Som alltid så vill man se resultat. Mitt sätt att se resultat är att den första perioden ta i lite extra hårt! Så i fredags satte jag återigen in det stora artelleriet! Det vill säga, sa till mig själv att det är bättre att jag tränar och äter rätt och känner mig nöjd och ser resultat och det i sig kommer leda mig framåt. Då kan jag fokusera på att jag gör det som behövs och känna mig glad för att jag verkligen tar hand om mig själv. Det är viktig för mig!

Låtval och jag är komplierad

Lite roligt blev det då att en av låtarna på min playlist heter just ”jag är komplicerad” med Miss Li. Väldigt bra låt! Om ni vill ha lite bra musik i lurarna så lyssna på den!

Saken är den att människan är inte alltid logisk, man vill en sak men ”orkar inte” eller är inte tillräckligt motiverad att ta tag i det! Jag funderar just nu mycket på det. Jag har en filosofi att det är bättre att man tvingar sig för man kommer aldrig någonsin ångra en träning! Tvärt om, att man struntar i den genererar bara i att man kanske gör samma sak nästa dag. Sedan är man inne i en dålig spiral.

Den här peridoen har jag bestämt att lägga om min kost lite annorlunda än sist. Jag försöker styra så att jag äter kolhydrater främst vid lunch för att ha en energibas. Sedan försöker jag att minimera kolhydraterna till middagen! Efter bara några dagar så känns detta bra och jag ser genast resultat och mitt blodsocker håller sig på en bra nivå!

Jag kommer så klart att tala om hur det går framöver och de senaste 5 dagarna har jag återigen gjort över 16000 steg om dagen och oftast mer. Mitt mål är att försöka hålla en bra nivå och sedan om några veckor se vad jag behöver justera.

Jag har också på allvar börjat jogga, efter att haft en knäskada, och det känns också väldigt bra. Där måste jag dock hålla mig själv tillbaka så att jag joggar på bestämda dagar med mellanrum för att inte överbelasta kroppen. Det är den största risken man har som löpare som man måste ta det lungt i början när man inte joggat på ett tag.

Så om du liksom jag haft lite svårt med motivationen. Bestäm dig bara från en dag till en annan att så länge du hela tiden har dåligt samvete för att du inte tränar. Gör det bara och det känns genast bättre. Börja med promenader det är superbra!

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.