Mätning, vägning och träningsuppföljning!


Veckan som varit har förflutit bra. Min träning har gott toppen! Jag erövrar mål efter mål och det i sin tur gör naturligtvis att jag tycker det är roligt!

Träning ger resultat

Jag träffade en PT i fredags och det var både bra och dåligt! Detta var en sådan PT timma man får för att man tränar på ett gym. PT´n glömde eller talade inte om för mig att han ”bara” var tränare eller PT inom området ”bindväv”. När man är i min situation och har satt höga mål så är nya träningsformer inget för mig. Det kan jag säga på rak arm. Intressant men någon jag kan tänka mig när jag kommer närmare mina mål. Så en liten miss, men samtidigt lärde jag mig något nytt! Något som jag kanske kan tänkta mig lite senare men det ligger flera månader bort.

Denna veckan vet jag redan nu kommer få ”stryka på foten” lite då vi har arbetsdagar med jobbet på onsdag och torsdag och det i sin tur kommer göra att jag inte kommer hinna med träningen på samma sätt. Så då kommer återigen detta med planering in. Viktig att planera övriga veckan istället för att försöka tro att man skall få till träningen dessa dagar!

Med ovan sagt så vet jag att jag måste var ännu mer noggrann i min planering för veckan med både träning och kost!

Viktigt att prioritera sin träning

Det viktigaste med träningen är att man får till den. Att man inte hittar på ursäkter för att inte göra den. Jag tror till och med att just de gångerna man INTE vill, det är just då man verkligen skall tvinga sig för det är då man känner sig så extremt duktigt och känner att man prioriterar sig själv. För det är precis det man gör och måste göra för att få resultat. En sådan gång kan göra allting mycket enklare framöver när man kommer i samma situation igen.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.