Vad har jag gjort rätt sista månaderna?


I går fick jag min bästa löptur någonsin efter att inte har sprungit ute på flera månader. Vad har jag gjort rätt? Jo min plan har noggrant skrivits ned och ni kan faktiskt följa varenda övning jag gjort de sista 5 månaderna. Jag har tränat regelbundet i snitt 5 ggr i veckan och jag har varje söndag skrivit min matsedel som har bestått av hälsosam mat men framför allt vanlig mat.

Jag äter av allt och aldrig för mycket av något! Jag äter inte speciellt mycket godis, däremot äter jag frukost, lunch och middag varje dag och jag äter minst 3 mellanmål varje dag.

träning10

Jag har varvat konditionsträning och styrketräning och även yoga. Jag har tränat intervaller 1-2 gånger i veckan. Vissa veckor har jag kört riktigt tufft och över jul planerade jag in en träningsledighet för att jag anser att vila är minst lika viktigt som själva träningen.

Sen kommer vi till kapitlet träning. Det är inte kvantiteten av träningen som räkans utan det är kvaliteten av träningen som är den betydelsefulla. Det är inte hur många pass om dagen som är avgörande eller är en indikation hur bra det går utan det är hur fokuserad man är när man tränar. När jag tränar så vet jag exakt vad det är jag skall träna den dagen. Jag gör just den träningen väldigt fokuserat och sedan åker jag hem och äter direkt. Jag har oftast med mig en banan eller liknande för att fylla på mina depåer och gärna ett glas mjölk direkt när jag kommer hem. Jag sover minst 8 timmar per natt och går och lägger mig redan vid 22:00 som senast eftersom jag alltid går upp kl 06:00, även idag lördag!

träning

Jag känner mig stolt glad och väldigt överväldigad över att jag följt planen, jobbat hårt och nu kan se resultaten. Jag känner att jag har det i kroppen och att jag nu fått en skada gör mig ingenting. Skadan har dessutom att göra med att jag slagit i armen så den är inte träningsrelaterad och just därför känns det faktiskt som lite av en ”blessing” nu växlar jag över min träning under några veckor för att inte alls gå till gymmet då jag inte kan göra varken knäböj, marklyft, arm- eller bröstövningar. Men vet ni vad, det känns grymt. Jag vet vad jag kan göra och kommer nu satsa på min konditionsträning under denna tiden. Det blir nästa fas i min träning som jag självklart kommer skriva om här och visa er min plan.

Ni kan följa mig från början och hela mitt program i början av augusti som jag kallade BAS PROGRAM och sedan kan ni även hitta mina styrketräningsprogram som jag gjort om vid två tillfällen.

Det gäller att vända sina nackdelar till sina fördelar! Nu skall jag ge mig själv en belöning, jag skall bara fundera ut vad det skall vara först. Jag är verkligen stolt över mig själv och vet ni vad. Jag har nått hit utan att för ett ögonblick äta enligt någon diet. Jag äter socker, husmankost, potatis och pasta…..men jag äter nyttigt och inte för mycket utav något!

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.