18 dagars träningsfokus – DAG 6


Detta inlägg innehåller reklamlänkar i samarbete med Adtraction

Så var det då nationaldag, och en dag ledigt från jobbet! I morgon är det klämdag men jag jobbar som vanligt och har leverantörsmöten så det blir ingen klämdag för mig, men som vanligt så är jag inte särledes ledsen för det för jag älskar mitt jobb!

I dag startade jag dagen med en kopp kaffe och de vitaminer jag alltid startar dagen med. Dessa finns för både män och kvinnor i olika åldrar lite beroende på vilket behov man har. Jag har har valt den för kvinnor +55 trots att jag inte är det för det finns mer B-vitamin i den som jag behöver och har brist på. Ni hittar alla HÄR.

Jag tar även denna eftersom när man kommit i klimakteriet så är gäller det att säkerställa att man bibehåller benstommer. Så en om dagen av denna! Ni hittar den HÄR

Sist men inte minst och den som jag verkligen vill rekommendera är detta kosttillskott som stärker naglar och hår och den fungerar verkligen, men man måste verkligen komma ihåg att ta en om dagen och det räcker. En paket med 90 tabeltter räcker i tre månader och det är en perfekt period för att verkligen se resultat HÄR

Jag tar inga andra kosttillskott eller vitaminer än dessa. I övrigt är det varierad kost som gäller. Under perioder så glömmer jag att ta dessa, men jag försöker verkligen komma ihåg att ta dom, för sedan jag kommit i klimakteriet så har jag fått olika typer av symptom eftersom jag bland annat har brist på b-vitamin. Silicea är fantastisk så den rekommenderar jag verkligen!

I övrigt så är det viktigt med allsidig kost och om man skall gå ner i vikt så är det viktigt att äta tillräckligt med protein så att man inte minskar muskelmassan. Att minska muskelmassan är verkligen ingen bra idé eftersom den dessutom hjälper dig att öka fettförbrukning. Jag rekommenderar att man får i sig minst 2 gram protein/ kg och dag. D v s om jag väger 60 kg så betyder det 60kg x 2gram = 120 gram protein om dagen. T e x kykling i en sallad. En köttfärsbiff på nötfärs som väger max 120 gram. Självklart är det bra om det är magert kött.

Mat för idag;

Frukost; 2 hembakade förknäcke och 1 kokt ägg

Lunch: Blir troligen sill och färskpotatis till lunch med lite gräddfil, för jag behöver även fett.

Mellanmål: 1 kokt ägg

Till middag blir det Laxpaket med grönsaker och hummersås (lite sås för min del och mycket grönsaker)

Mellanmål: 3 hembakade fröknäcke och 1 kokt ägg

Denna morgon var mina hundar som vanligt helt underbara, här två små bilder på dom då dom älskar att gå runt med mig och titta på allt magiskt som händer i trädgården just nu!

Mina gossetroll! 🙂 🙂

Sedan blir det självklart en långpromenad, och utöver det skall jag baka mer fröknäcke och göra någon roligt bakelse till Stefan!

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.