Att förbereda veckan för träning och mat!


Jag är en person som satsar allt när jag väl har bestämt mig! Det där med ”bestämma sig” är en liten resa i sig! Många tror att dom som tränar regelbundet måste älska att träna och att det är därför dom lyckas så bra, men det är bara en ursäkt för att inte försöka ge gärnet själva för så är det naturligtvis inte.

Jag tränar för att jag och min kropp behöver det och för att jag mår bättre och orkar mycket mer. Att gilla att träna gör man möjligen när man nått sin form, då blir det roligt på ett annat sätt. Innan man kommer dit är det bara vilja och pannben! Så försök inte hitta ursäkter för att just DU inte kommer igång med träningen. Det ÄR tufft att komma igång för ALLA! Allt eftersom man övar sig i att ”tvinga sig själv” till träning så blir det enklare och enklare!

Jag vet fallgroparna och därför förbereder jag mig inför arbetsveckorna väldigt noga. Jag ser till att jag ha mat hemma och att planera i minsta detalj vad jag skall äta och hålla mig till det 100%. Att jag har bra mat med mig till jobbet underlättar för att inte behöva göra nya val varje dag. Jag lagar min egen mat för att förbereda mig för veckorna och jag tycker mig ha hittat ett sätt som fungerar för just mig.

Just nu kör jag ungefär samma varje dag. Det gör jag för att inte göra det för komplicerat för mig själv. Jag gör Italienska köttförsbiffar med basilika och soltorkade tomater och fryser in dom styckvis så att jag på morgonen bara kan plocka det jag vill ha. Så min lunch består av två små biffar och ca 100 gram med haricot verts! Det gör att lunchen inte har några kolhydrater och det är det som jag vill uppnå! Dessutom är det viktigt rent psykologiskt med varm mat vid den här tiden på året för mig, eftersom det är trevligare när det är kallt ute. När det blir sommar så kanske det blir mer av sallad i stället!

Just den här portionen här är för en middag, då har jag adderat ännu en biff, och lagt till lite fetaost det gör jag inte på lunch.

Så på detta sätt försöker jag att motivera mig själv. Jag har gjort ett stort excel-ark med mina mål och naturligtvis med min nuvarande form!

Det roliga är att när man är dedikerad och inte avviker från sin plan så går det fort, och när det går fort så blir man väldigt motiverad. Att jag just nu knappt kan andas försöker jag att bortse i från (det är svårt men jag tänker inte utesluta träning) för den träning som blir av ger mer än den man struntar i för att man inte är helt ”fit for fight”. Eftersom min andning är svår just nu så har jag istället gått på mitt löpband, men klarade bara 6 km i timmen i 60 minuter, men det är så mycket bättre än ingenting. Skam den som ger sig.

Med det sagt säger jag, att kan jag under dessa omständigheter då kan ni ge er ut på en promenad varje dag på 60 minuter. Så kom igen, upp och hoppa, ta tag i er sjäva och gör vad som krävs!

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.