Få in daglig träning i vardagen 1 kommentar


Det finns många olika sätt att få in daglig träning i sitt liv och i vardagen. Jag har en ledig dag i veckan från träning. På min så kallade lediga träningsdag så går jag i stället en långpromenad. Oftast blir det att jag tar med Boss nu när vi har börjat träna på allvar. Att röra på sig varje dag är nyttigt för koppen. Kroppen är byggd för rörelse. Att ha en vilodag behöver inte betyda att man sitter hemma i soffan! Låt oss vara överens om det!

När man säger att kroppen behöver vila så talar man om t e x en muskelgrupp som man kanske tränat hårt på gymmet. Då behöver den muskelgruppen vila innan man gör ytterligare ett hårt pass. Detta är nödvändigt för att samma muskelgrupp för att återhämta sig, och för att kunna bygga upp muskler. Det är en sak men att röra på sig är bara nyttigt!

Att få in rörelse i sin vardag är ett av de bästa sätten att hålla sig i god form. Det är den rörelsen som du gör dagligen som är avgörande för om du kan hålla formen eller ej! Inte om du går till gymmet 2 dagar i veckan. Tänk på det! Så om du inte redan gör det, försök få in promenader i ditt vanliga liv. Det behöver inte vara långa promenader, men rutiner som att ta en promenad efter maten är till exempel en mycket bra rutin. Något att tänka på för dig som har svårt att komma igång med träning.

Ta trappan, ställ bilen längre bort, gå till bussen, gå ut med hunden, ta en promenad efter maten både vardag som helg! Gör det till din nya rutin. Några tips på vägen för att få in röresle i livet!

Önskar er en fortsatt bra dag!


Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

En tanke om “Få in daglig träning i vardagen