Hur går det med min träning!


En ständigt närvarande fråga är ”hur går det med träningen”. Sanningen är den att min motivation är just nu inte på topp, främst, eller faktiskt bara på grund av för mycket jobb.

Jag inser att det inte är ett bra skäl. Jag måste må bra, och jag vet att hjärnan och kroppen behöver rörelse för att den skall må bra. I dag bestämde jag mig därför för att ta tag i mig själv på allvar även om jag har mycket att göra! Självklart har jag inte slutat träna och jag försöker verkligen äta bra, men när jag har mycket att göra tenderar jag att slarva lite, och med det så tappar jag lite av motivationen.

Jag har lyxen att ha ett eget löpband hemma. Så jag kan inte skylla på att jag inte har förutsättnigar. Däremot är min motivation inte på topp!

Så detta inlägg är till dig som likt mig inte känner världens motivation just nu. Hur skall vi tänka

  1. Du kommer aldrig ångra din träning
  2. Tänk att inom 3 månader kunna se resultatet av din träning, men då måste du få den gjord också! (istället för att hela tiden ha dåligt samvete för träningen som aldrig blir av) Tvinga dig att få den gjord!
  3. Sätt upp bestämda dagar som du skall träna, och exakt vad du skall träna och hur länge!
  4. Följ din plan!
  5. Drick vatten! 2,5 dl när du går upp. 2,5 dl innan frukost. 2,5 dl efter varje kopp kaffe. 2,5 dl innan varje måltid, 5 dl på kvällen
  6. Ät bra och varierat. Du behöver inte bli mätt
  7. Ät grönsaker och fylll minst halva tallriken med grönsaker du tycker om och variera dig.
  8. Väg dig varje dag
  9. Mät dig en gång i veckan.
  10. Skriv upp vad och hur mycket du tränar varje dag

Nu måste vi peppa varandra. Tänk vad skönt att inte känna efter nyår att man måste komma i form. Tänk att det är som att tjuvstarta! Det gäller att tänkta positivt!

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.