I dag blir det ny träning men har skadat knät!


Skall träna även i dag, men har gjort mig illa i knät, vet inte denna gång vad jag gjort men jag vet att jag har för långa ledband och misstänker att någonting hänt på ena knät för det känns som om det skall hoppa ur led hela tiden, även när jag går vanligt! Sprang ändå på löpbandet i går för att känna efter, och det gick jättebra. Gjorde knäböj och utfall för att testa med låga vikter och det gick bra! Vet inte om det sitter mer i huvudet. I dag när jag gick ur sängen så hoppade bara knät ur, och tillbaka igen! Satan vad ont det gör!! Måste  gå till läkaren och får det röntgat! Satan att det alltid skall hända något när man kommit i gång.

Japp, men jag skall till gymmet i dag och skall köra bisceps, triceps, bröst och mage! Kör alltid konditions träning både före och efter. Före för uppvärmning i allt mellan 10 minuter och 1 timma löpning på löpbandet och efter träning för nedvarvning så länge jag orkar beroende på hur hårt jag kört! Sedan strech i 20 minuter. Just nu kör jag 2-split vilket betyder att jag delat upp kroppen i 2 delar och kör så just nu för att komma igång och för att träna varje muskelgrupp så många gånger som möjligt varje vecka men ändå lägga tid på flera övningar per muskelgrupp!

Om man kombinerar styrketräning med löpning eller powerwalk så är det oerhört bra för att gå ner i vikt om det är det man strävar efter! Kroppen lägger på sig muskler som dessutom hjälper till att bränna bort allt fett även under vila! Men man måste tänka på att äta ordentligt till skillnad från alla som förespråkar dieter med allt i från lchf till 5:2 dieter och allt vad det heter! Kroppen kommer aldrig svara lika bra på träning om ni bestämmer er att håller er till dess dieter, bara så ni vet det från början. Här krävs kolhydrater för att orka och protein för att bygga muslker, för att orka träna så hårt som krävs för att bygga muskler. Ni kommer inse när ni kommit en bit på vägen att ni behöver mat för att orka! Inte fasta och inga dieter på enbart proteiner, då kommer ni inte orka träna så hårt som krävs, men ni går säker ner i vikt! Men, vill man få en snygg välsvarvad kropp och att alla celluliter man eventuellt har skall försvinina då är det styrketräning som gäller! Som alltid krävs det att man är focuserad på sin träning och gör en plan. En powerwalk på morgonen är jättebra om ni hinner med i er schema (det gör tyvärr inte jag). Då tar ni en kopp kaffe och inget annat innan ni går ut, och när ni kommer hem äter ni frukost. Havregrynsgröt med en skivad banan och lättmjölk är en bra fukost.

Så vad äter man direkt efter träning då om man inte skall ta proteindrinkar som en vardagsmotionär inte behöver. Jo en banan och ett glas med lättmjölk är ett perfekt mellanmål, då får du i dig både kolhydater och proteiner som kroppen behöver efter att ha tömt sina depåer på träningen och det är billigt! Sen åker du hem och gör mat så snart du kan!

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.