Träning till en ny nivå!


Ok nu har jag börjat träna på allvar! Jag hade sådan träningsvärk i natt att jag inte ens kunde sova ordentligt. Tagit i lite för mycket! Så typiskt mig, men det känns samtidigt hur härligt som helst! Jag har precis kommit in från en powerwalk på 60 minuter och det var både kallr och riktigt halt ute!

Hur som helst så tänkte jag skriva om min träning och hur jag lägger upp den! Jag har redan satt i gång min träning men i dag fick bli avstampet för det som skall bli ”åter till god form”. Jag vantrivs verkligen när jag inte är i form. Jag märker direkt massa hinder. Min kropp blir stel, jag blir mindre rörlig, får ont i rygg och på andra ställen och det påverkar mig i mitt dagliga liv! Dessutom vägarar jag på riktigt att köpa en storlek större av någonting i klädväg. Det är ett sätt att sätta en gräns för mig!

Så jag började dagen med en invägning och en mätning. Så från och med i dag så kommer jag väga mig varje dag innan frukost!

Jag har också mätt min kropp på en del strategiska ställen för jag vet av erfarenhet att när man inte går ner i kilo men ser att kroppen blir mindre på vissa ställen så är det väldigt peppande.

Detta är de ställen jag mäter;

  1. Omfång under armhålan 2. Under bröst 3. Mage på största stället 4. Midjan 5. Höft på bredaste stället 6. Lår på bredaste stället 7. Precis ovanför knäskål 8. En decimeter upp från knäskål 9. Vaden på bredaste stället.

Jag gör en tabell och skriver upp måtten en gång i veckan! Mäter också alltid innan frukost så jag alltid har samma utgångsläge!

Det största problemet för mig kommer bli att hinna med och att planera min kost, men jag vet vilka fantastiska fördelar det ger och i bland är det helt enkelt bra att ge sig själv en kickstart och focusera på det man vill åstadkomma för det går så mycket lättare då!

Jag har satt upp flera delmål på vägen och sista delmålet är en helt ny outfit till lilla mig när jag nått mitt mål!

Så kanske ni tänker att är det inte dumt att böjra innan nyår! Nej absolut inte! Jag gjorde en meny i går och där ingår en marängsviss, men jag får helt enkelt dra ner på något annat och träna mer!

Så kom igen nu, skjut inte upp till morgondagen det du kan starta med idag och man behöver inte börja med allt på en gång man kan ta det i steg! Att ta promenader kan ibland vara svårt att hinna med men ta då två mindre promenader på 20 minuter! 🙂 All motion som blir av är bra motion! Vardagsmotionen är den viktigaste för det är den som blir av varje dag!

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.