Träningsprogram med armhävningsutmaning och plankan – Vecka 2


Så var det ny vecka snart igen! Plötsligt får mitt träningsschema en helt annan betydelse. Nu när vi inte kan träna på gym för att undvika att bli smittade av Corna Virus. Vad passar väl då bättre än att träna hemma!

Själv har jag ett löpband hemma, men det allra bästa är ändå att gå ut i friska luften, man behöver inte springa. En promenad om dagen är perfekt träning. Huvudsaken är att man rör på sig.

Så vi kör på med ytterligare en vecka. Jag väljer att göra armhävningarnna tis-tors-lör. Visst går det bra! Låt mig gärna veta hur det går för er.

Här kommer schemat för Vecka 2

Schemat för plankan ser ut så här denna vecka!

Här är det blåsigt i dag och tanken är att man skall hålla sig hemma för att inte smittas av Corona Virus och det är precis vad jag tänker göra för att jag har möjligheten! Detta för att hjälpa Sverige att få ner kurvan av smittade den närmaste tiden. Vi bär alla ett ansvar. Om vi alla gör det samtdigt så blir det effektivt!

Hoppas ni får en fin söndag!

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.