Träningmotivation


Nu när det är mörkt ute och man egentligen inte vill gå ut i kylan hur gör man då för att hålla motivationen uppe med sin träning. Det är helt enkelt bara att bestämma sig, för det finns tyvärr inga genvägar. Hur gärna än tidningar och media vill att vi skall ägna 3 eller 30 minuter om dagen så kommer det inte fungera. Det är bara ett sätt att sälja lösnummer så lova mig nu en sak, köp inte en tidning för träningstips för det kommer ändå inte finnas någon relevans i dom tipsen. Ni kommer bläddra igenom tidningen för att aldrig titta i den igen.

Lägg i stället tiden på att lägga upp en plan, få dig själv att bestämma dig, sätta upp mål på vägen som är nåbara, särskilt de första veckorna så att du blir peppad av resultatet du NÅR, om sedan slutresultatet känns onåbart och långt bort just nu nu så låt det vara. Fokusera på närtid. Se till att du har små mål som du skall uppnå!

Försök äta nyttigt, försök undvika fika, försök undvika att äta på kvällen framför TV:n. För varje dag du klarar det så ger du dig själv en stjärna i din lilla bok och för varje stjärna du får betyder t e x 25 kr som du får sedan lägga på dig själv som men liten morot. Missar du en dag bara genom att ta en fika, ja då blir det inga poäng!

Försök lägga tid på att hitta på rätter som du kan leva med, som du tycker är gott. T e x ugnsbakad lax med grönsaker, omelett med en sallad, italienska nötfärsbiffar, ja något du gillar men försök dra ner på kolhydrater och öka grönsaksintaget!

Försök ta en promenad i kylan, du behöver inte har tärningskläder på dig. Bylsa på dig ordentligt och ta en promenad så du håller dig varm men försök komma ut! Nu kör vi. Det kommer bli roligt sedan när solen tittar fram och dagarna blir ljusare och du kommer tacka din stjärna att du satte igång tidigare för om du gör det hinner du inte lägga på dig extra kilon. Nu är det bra, NU KÖR VI!! Kom igen!

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *