Träning efter jobbet


I dag blev det träning efter jobbet. Styrketräning! Körde igenom hela kroppen och körde även lite konditionsträning.

När jag kom hem så blev det middag, och idag blev det en bakad potatis med hemmaodlad sallad och räkröra. Helt fantastiskt att kunna äta av sin egen sallad och dessutom 3 olika sorter. Jag odlar flera olika sorter för att just kunna blanda. Salladen man odlar själv går inte att jämföra med den salladen man köper i handeln som har transporterats och legat i handeln flera dagar. Egenodlad sallad är krispig och full av vitaminer.

Räkröra däremot köper jag färdig på Ica från varumärket Prinsen. Jag tycker att den är jättegod. Allting behöver man inte göra själv. Som jag skrev tidigare så kommer jag nu under en 4-veckors period vara strikt vad jag äter och träna mer. Jag kommer dra in på kolhydrater och det betyder då inte att jag kommer utesluta kolhydrater helt och hållet, utan jag kommer däremot äta mindre av den varan och därav består min middag delvis av potatis.

Jag tror nämligen starkt på att äta lite av allt men att se till att man inte får i sig mer än man bränner och sedan jag kom i klimakteriet så bränner jag betydligt mindre. Jag tror också på att ha en period när man är strikt för då är det enklare när man har regler att förhålla sig till.

Jag har det senaste året försökt komma underfund med det ultimata sättet för mig att äta,  men ibland så känner man att man behöver rätt upp sig igen för att hitta den där ”goa känslan” jag har hittat i att anpassa mig efter min förbränning.

Det handlar mestadels om planering för mig. Att planera vad jag skall äta och inte göra några utsvävningar som jag inte själv beslutat i förväg. För mig känns det bra men precis som med mycket annat så måste man ibland ”tillbaka till basic” för mig är det oerhört viktigt att träna och må bra och träningen är främst för att jag vill att min kropp skall orka med. Jag märker att så fort jag tränar mindre så märker jag av stelhet, och min nacke där jag har en wiplash-skada sedan gammalt. Jag märker också av det i styrka och det finns liksom inte något skäl att inte försöka vara sitt allra bästa jag, för sin egen del!

Så det jag vill framhålla till alla som försöker äta rätt och komma i form är att tänka på sig själv som målet. Vad man vill uppnå och den känslan när man når det där målet för vem vill inte vara rörlig och fri från sjukdomar om man kan.

Så med det sagt så önskar jag er en fantastisk kväll. Själv skall jag pyssla om mina odlingar och ge dom lite extra näring så att dom växer på bra tills våren är här.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.