Träningspepp – Dag 2


En helt vanlig söndag. I går gick jag drygt 13600 steg. Förhållandevis bra men det kan bli bättre. Jag tycker det känns bra att skriva ner dagens tränings-pepp för det gör också att jag själv blir peppad. Trots mörker och kyla så blir jag själv mer peppad av att skriva upp dagens mål.

I dag är det dags för invägning och mätning. Invägning för att jag skall kunna jämföra och mätning för att jag vet att det går fort och jag blir väldigt peppad av just det momentet. Vägning gör jag som vanligt varje enskild dag för att kunna resonera med mig själv vad gårdagens intag bestod av, om det var bra eller om jag kan göra något bättre.

Mätningen är perfekt för det är svårt att se med blotta ögat och att mäta sig en gång i veckan på avsedda ställen ger mig den där extra peppen jag vill ha. Jag gör bara en tabell och så mäter jag varje måndag i 10 veckor bestämde jag i denna stund.

Mätning varje måndag 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Vikt
Fettprocent
Vattenprocent
Armhåla
Bröst
Under bröst
Ovan midja
Midja
Mage på bredaste stället
Höft på bredaste stället
Lår på bredaste stället
Ovan knä
Precis ovan knä
Vad
Biceps på bredaste stället

Dagen träningsmål

Att ta en promenad på minst 60 minuter i en följd.

Frukost består av cappuccino. Jag äter inte frukost för jag är inte hungrig. Jag vet att det går emot mångas princip men om jag skall rekommendera något för frukost så är mitt förslag havregrynsgröt på 1 dl havregryn och 2 dl vatten och inget mer förutom lättmjölk. Men själv hoppar jag över det målet. Är jag hungrig tar jag ett skivat äpple även till frukost men det händer väldigt sällan.

Saken är den att jag aldrig gjort så i mitt tidigare liv, men sedan jag kommit in i klimakteriet så måste jag verkligen sortera grovt med vad jag stoppar i mig för min kropp har gått ner på en extremt låg förbränningsnivå och jag vet att det är väldigt olika då vi alla är individer. Jag låter er bara veta vad och hur jag gör.

Efter min promenad så blir det en omelett gjort på 3 ägg, salt och peppar, riven ost och en sallad. Perfekt lunch eller brunch.

Mellanmål är fortfarande obegränsat cappucciono och obegränsat med skivade äpplen. Enkelt och bra! 🙂 Vi kör på ännu en dag.

 

 

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *