Jag ligger i hårdträning inför operationen!


En stor motivation för min träning just nu har varit min förestående operation. Jag ligger i hårdträning inför operationen då jag vill vara en riktigt bra version av mig själv när jag skall opereras. Självklart är ingen operation helt riskfri.

Nu kör jag därför verkligen järnet med löpning på tidiga morgnar. Min puls bli lägre och jag orkar springa längre och fortare. En sådan fantastisk känsla. Kroppen har förändrats också även om inte allt är synligt på vågen! Känner mig helt enkelt stark och frisk! Så härlig känsla! Jag har heller aldrig stuckit under stolen att jag vill se snygg ut. Det är superviktigt för just mig för jag mår helt enkelt bättre då!

Vad äter jag efter min löpning

Varje morgon efter löpningen så kokar jag två ägg till frukost med en nybryggd kopp kaffe och det smakar lika gott varje enskild morgon! I bland tar jag även en skiva av mitt egna fröknäcke som jag bakar ca 1 ggr var fjortonde dag. Ni hittar mitt recept HÄR. Både vovvar och Stefan gillar det.

Hur har jag lagt upp min löpning

Min löpning då. Hur gör jag med den. Denna veckan har jag bestämt att springa i 30 minuter konstant varje morgon! I morse var en utmaning och de sista 14 minuterna sprang jag på ren och skär vilja! Efteråt hade jag massor med energi och började i stället dansa! Härligt när man känner så!

Jag lägger själv upp min program och bestämmer innan vad det är för typ av löpning jag skall göra. Springa långt, springa fort, springa intervaller, jogga. Om kroppen inte orkar eller svarar så byter jag taktik, men först pressar jag den till sitt yttersta. Jag är enormt tuff mot mig själv. Just nu så springer jag varje dag, ni läsate rätt! Det är vad som passar mig just nu!

Morgonträning passar mig just nu

Nu när jag jobbar hemma så passar morgonträning utmärkt för min del. Jag använder den tiden som jag annars skulle ha fixat mig i ordning. Det kommer dock inte att passa lika bra när vi kommer i gång och jobba från kontoret igen. Jag vet att det kommer lösa sig självt. Jag ser i stället fram emot att träna på vårkvällar och sommarkvällar. Härlig känsla att se fram emot! Att kunna lägga tid på gymmet utan att känna stress är en ren lyx. Nu bygger jag upp min grundkondition på ett bra sätt och sedan kommer alla andra delar som att bygga muskler. Det får bli ett senare kapitel. Just nu utan vaccin är det helt enkelt uteslutet för min del.

Träning efter operation

Nu räknar jag kallt med 14 dagars konvalecenstid innan jag kan börja träna på allvar igen. Jag är så ofantligt stolt över mig själv att jag lyckats ta mig hit precis innan operation som jag planerade! Jag har en vilopuls på häpnadsväckande 45 för tillfället. Med min ålder är det verkligen en väldigt bra indikation. Det är jag väl medveten om!

Nu återstår ett löp-pass i morgon bitti och sedan operationen på torsdag och jag hoppas så klart att allt går bra!

Önskar er en fin kväll. Nu skall jag bjuda på fika!

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.