18 dagars träningsfokus – DAG 2


Dagen börjar med en koppa kaffe och ett kokt ägg.

Till lunch i dag har jag med mig två italienska biffar på vardera 50 gram och ca 200 gram haricot verts! Det blir min lunch! Som mellanmål blir det fröknäcke och ägg.

Jag har vägt in mig. Jag har mätt mig överallt. Allt för att hitta punkter att mäta mig emot. När jag inte går ner så kommer jag se det på måttbandet och när jag inte ser det på måttbandet så kommer jag se det på vågen. Allt för att skapa positiv resa!

Nu är fokus inställt. Jag tänker träna och minska kalorintag utan att gå crazy. Jag tänker ställa in kroppen på det den behöver och skippa alla onödiga tillägg och säga NEJ till allt extra! Det är det jag och min kropp behöver just nu. Jag vet att det funkar utmärkt.

I bland behöver man gå tillbaka till basintag för att förstå och känna hur koppen fungerar. Det finns inget skäl att fylla på kroppen med saker den inte mår bra av. Det är inte enkelt, men egentligen inte heller svårt men man måste ”bara” bestämma sig och det är där i svårigheten ligger.

I början känner man sig sugen, hungrigt och lite vilsen, tills man förstår att kroppen mår bättre av mat man faktiskt valt att ge den som bränsle, rätt bränsle. Det är min kropp, den skall förhoppningsvis följa mig i många år till om jag har tur, så det är min skyldighet att se till att den mår bra!

Jag vill leva länge, jag vill ha en kropp som mår prima som inte känns gammal, stel eller svag! Jag vill ha en pigg kropp, som kan göra det jag vill och som är stark! Det är mitt mål! För att komma dit så måsta jag fokusera och låta min intuition styra vad min kropp verkligen behöver!

Dessa 18 dagar blir dagar att återigen äta av det jag odlar och försöka maxa det! Att äta nyttigt, att få i mig tillräckligt med alla näringsämnen och tillse att jag äter just tillräckligt med protein som är ca 2 gram/ kg/ dag. för att inte förlora förmycket muskelmassa! Om jag kan kombinera det med styrketräning så är det jättebra för det kommer göra att jag i större utsträckning behåller den muskelmassa jag har! När 18 dagar gått så blir det ännu viktigare att bygga upp muskelmassa igen.

Det är svårt det här med fokus! Svårt även för mig som vet hur jag skall göra! Det finns så många delar om sätter käppar i hjulen, men jag skall försöka vara ståndaktig denna gång! Jag vet att jag mår så mycket bättre men den första veckan och helgen blir tuffast. Det är också lika bra att prata om vad som blir tuffast för då är det enklare att förbereda sig!

Jag skall försöka skriva något varje dag om mina 18 dagar framåt. Kanske inte alla dagar är så positiva, men jag vill ge er en riktig bild av hur det går!

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.