18 dagars träningsfokus – DAG 3


Så här i början på en period när jag skall tänka på vad jag stoppar i mig och att jag verkligen rör på mig rätt så är det lätt att tappa fokus om man inte känner den där extra peppen.

För att få den så väger och mäter mig varje dag just nu för att se de framsteg jag gör. Så här i början är det lätt, för kroppen gör sig av med framför allt vätska vilket gör att man går ner i vikt och det känns väldigt peppande även om jag vet att det är mest vätska och slaggprodukter som kroppen bundit så är det också bra och väldigt tydligt att kroppen behöver en genomgång.

Jag äter alltså helt vanlig mat, men jag anpassar storleken på portionen till min kropp och intaget av kolhydrater och proteiner är jag särskilt noga med. Massor av grönsaker och sallader.

Jag ser till att planera varenda liten sak jag stoppar i mig och i går var det verkligen en test när vi hade workshop på jobbet med massor av god mat, kakor och godis. Jag åt ingenting av det utan bara det jag hade bestämt och ägg till mellanmål med fröknäcke som jag själv bakat! Inga kakor här inte!

Jag tycker att den enkla regeln är att inte stoppa i sig något som man inte planerat. Det betyder att bjuds det något på jobbet oavsett vad det är så blir det ett stort NEJ tack.

I går var jag ute på min promenad, sprang 1 kilomteter för jag har fått skoskav så jag vet inte hur jag skall göra idag. Min tanke är att jag får ställa mig på mitt löpband utan skor! Jag måste nämligen få mina 60 minuters träning, och sedan köra lite styrketräning!

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.