Armhävningsutmaning med 30-60 armhävningar och plankan 4 kommentarer


Jag gillar träning och som vi vet är träning en färskvara! Så långt är vi överens hoppas jag. Därför skall jag nu introducera en armhävningsutmaning med 30-60 armhävningar och plankan. Eftersom jag själv inte hunnit med att träna lika mycket som jag skulle vilja senaste tiden så tänker jag att jag startar en utmaning med effektiva övningar. Detta för att komma på banan igen. Detta är enkla övningar som man gör hemma och som tar väldigt lite tid men som gör stor skillnad.

Träningsprogram för att göra 30-60 armhävningar på 6 veckor

Utmaningen går ut på att ni inom 6 veckor skall kunna göra mellan 30-60 armhävningar i en följd och stå i plankan i 5 minuter.

Armhävningsutmaning

Om du hänger med mig på denna utmaning så kommer du inom 6 veckor kunna göra mellan 30-60 armhävningar och det oberoende på vilken nivå du befinner dig på. Sjävklart under förutsättningar att du följer mitt schema som jag kommer att visa varje vecka.

Armhävningarna skall göras 3 gånger i veckan och plankan skall göras 6 dagar i veckan.

Armhävningar är en extremt bra basövning som engagerar de flesta musklerna i kroppen. Det är precis därför det är en sådan fantastisk basövning som ofta är lite bortglömd. Jag lovar att du kommer att bli förvånad hur snabbt det går att bli starkare så låt mig få bevisa det för dig att det fungerar! Det kanske låter otroligt men det är inte det om ni följer mitt program.

Plankan

Denna gången har jag även lagt till plankan. Du kommer kunna att stå i plankan i 5 minter efter 6 veckor och längre om du är duktig!

Plankan stärker mage och bål vilket i sin tur ger bättre hållning. Du bygger muskler i kroppen på ett enkelt sätt utan att spendara så mycket tid.

När man gör plankan så skall man stå på armbågarna och ha armarna axelbrett isär samtidigt som du har tårna i marken. Benen skall vara lätt isär. Kroppen skall vara hel i linje och du skall spänna magmusklerna. Du får inte svanka och inte ”skjuta rygg”. Utan kroppen skall vara plan. Har du en spegel så är det bra. Lägg din mobil eller annan möjlighet att ta tid framför dig och se till att mobilen inte skärmsläcker under denna övning så att det inte tar focus av övningen. Så under tiden fram tills vi startar se till att du har en fungerande tidtagning som inte skärmsläcker.

Jag kommer börja med att presentera programmet en gång i veckan med start till helgen för att sedan börja på på måndag med plankan och armhävningar tisdag-torsdag-lördag.

Nu skall vi bli starka! Hoppas ni får en fin dag!


Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

4 tankar om “Armhävningsutmaning med 30-60 armhävningar och plankan