Att komma igång med träning!


Nu när de flesata har semester och det är långa ljusa kvällar och varmt ute så finns det inga ursäkter längre att inte få till sin träning. Oavsett om vi jobbar eller ej så tar vi själva beslutet att lägga till träning i vardagen. Vi vet ALLA hur mycket bättre vi mår. Hur kan det då samtidigt vara så svårt att få in i rutinerna.

Jag skulle säga att vi alltför ofta prioriterar bort oss själva, vilket är bland det dummaste man kan göra!

Det är helt enkelt bara att börja fundera på när på dygnet det passar bäst för just dig. Är det bäst att gå och lägga sig vid 21-22 tiden och gå upp klockan 05:00 på morgonen att göra träningen. Eller är det bättre att göra den efter jobbet. När kommer den bli av!? När är risken störst att den inte blir av? Frågor att ställa till sig själv.

Vi tar det här med att väga sig när vi ändå är i gång. Nästan alla jag känner avskyr att ställa sig på vågen? Varför? Det är bara ett verktyg och faktiskt ett av som allra bästa som talar om var du befinner dig någonstans i ditt mående. För hög- eller låg vikt är ohälsosamt, det vet vi alla. Alltså borde alla ha en rutin att ställa sig på vågen på morgonen för att kontrollera sin status! Precis som man kollar hur mycket pengar man har kvar på kontot så att man vet hur mycket man har att handla för. Samma med vågen, du vet vad du borde- eller inte borde äta den dagen!

Det får bli dagens tankeställare. Jag sa inte att det var enkelt. Jag sa att det är värt att tänka på!

Jag har gjort min träning varje dag sedan jag fick semester det betyder idag att det är den 9:e dagen i rad, och jag mår så himla mycket bättre!

Ni vet väl att armhävningsutmaningen startar i morgon för nybörjare och för dom som är mer tränade. Jag ber er testa detta för ni kommer bli så stolta över er själva. Ni hittar det inlägget HÄR, Träningsprogram 30-50 armhävningar på 6 veckor

Ut och träna med er, ta er promenad, varva med att jogga om ni kan, och orkar, annars är promenader superbra så ni skall inte känna att ni måste ger er på jogging!

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.