Brutna revben och träning!


Brutna revben och träning är ingen bra kombination. Nu har jag försökt ett tag och har fått backa flera gånger och vila mig. Jag har till och med gjord det värre. Nu har jag fått inse att det kommer ta ett antal veckor och jag gör det bara värre genom att försöka. Därför har jag nu bestämt mig för att göra det jag kan och det betyder att jag måste ändra min kost under en period i alla fall.

Brutna revben och träning
Brutna revben och träning!

Tre saker i fokus är att dricka mycket vatten, äta proteinrikmat och undvika kolhydrater. Utöver det försöka röra mig så mycket som möjligt utan att det gör ont. Försöka få till 7000 steg om dagen (och det är tyvärr ingen powerwalk). Eftersom jag inte kan gå långt så för jag försöka röra på mig i vardagen.

Mitt problem är hela höger sida och jag är högerhänt. Så fort jag öppnar en dörr, skall ta något så gör det ont. Jag kan inte böja mig ner. Jag kan inte lyfta. Men det är inget emot första veckan när jag inte kunde röra mig och Stefan fick hjälpa mig med allt. Det gör ont när jag nyser, skrattar, hostar. I princip hela tiden. Kombinationen att ta det lungt och försöka komma i form är inte den lättaste men skam den som ger sig.

Vägning och mätning för pepp

Bara för att göra en pepp till mig själv så vägde jag och mätte mig i morse (vet inte om det var en direkt pepp men i alla fall). Det roliga är att se att jag gör förbättringar. Det är hela poängen. Jag gillar att mäta saker och ting för att se att det går bättre. Sedan inser jag att detta är en resa som kommer ta lite tid, men det får helt enkelt vara så. Jag kan inte påverka det, och då gäller det att påverka det man kan i stället.

Så nu kör jag för att peppa mig själv och jag har registrerat mig på Wellobe för att försöka peppa mig själv med mina framsteg som görs och för att registrera all mat jag äter. Nu kör jag i alla fall!

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.