Hur får man framgång i sin träning!


I dag tänkte jag skriva lite om hur jag göra för att lyckas med min träning och de mål jag vill nå.

Jag skulle säga att den faktor som bidrar absolut mest till framgången och att jag når mina mål är att jag planerar mina måltider. Det gör att jag aldrig lockas att gå till en lunchrestaurang och välja bland maträtter som jag inte vet vad de innehåller, och med det slippa att välja det minst onyttiga, för det är den faktor som annars skulle göra att jag inte kan nå mina mål den tid som jag satt! Den andra högst bidragande faktorn är mina promenader jag gör minst 70 minuter om dagen!

På helgerna gör jag lucher av olika slag för att ha på veckorna, och min standardrätt till lunch just nu är Italienska biffar med haricot verts. Det jag gör är att jag gör biffar som väger exakt 100 gram och gör en större mängd på en gång och fryser in styckvis för att jag på så sätt enkelt skall kunan plocka fram 2 biffar till lunch varje dag. Jag köper haricot vets och lägger i frysen och kokar dom på kvällen eller morgonen och tar med i en lunchlåda!

På kvällen har jag föutbestämt vad som skall serveras till middag så att det inte blir något som inte stämmer överens med mina mål. Härom kvällen ville t e x Stefan ha pannkakor, så han gjorde pannkakor med grädde och sylt till sig och jag åt en bakad potatis med räkröra! Det är val man får göra, och det är just de här valen som är vikigt!

Jag sätter mina viktmål lika högt upp på listan som att prestera på jobbet! Jag har ett mål att nå en viss datum och jag skall dit! Punkt!

Om ni undrar vad mitt mål är så är det att komma tillbaka till mina vanliga 62 kg till mina 173 cm. Det är den vikt jag trivs i och den storlek som mina kläder är avsedda för! 🙂 Så om jag inte går ner så har jag inga kläder eller dom sitter som ett korvskinn! Enkel ekvation.

Det jag just nu kämpar emot är en axel/arm som jag inte kan röra för att jag har en nerv i kläm och en skada i ena revbenet. Så det är inte så att jag skuttar fram precis! hahahahah. Men jag ger mig aldrig!! Min arm har jag börjat träna för att få tillbaka rörligheten i men armen hindrar mig inte att ge mig ut på en 70 minuters promenad varje dag även om det är jobbigt för rygg och nacke. Jag tänker så här, att det vore ännu jobbigare om jag går upp massa kilo på grund av en skada som jag sedan skall försöka ta tag i och som jag inte har en aning hur lång tid det tar att arbeta bort. Jag är en person som inte gärna ger upp för en ”liten skada”!

Den största och mest avgörande faktor för att lyckas är utan tvekan noggrann planering! Jag har ett gigantiskt excelark där jag fyller i all data daglien, vikt, mått och mål framöver. Vad jag äter för jag dagbok över.

När jag väger mig varje morgon så får jag ett direkt svar/bevis på hur bra eller dålig min planering är. Jag får också ett omedelbart svar på hur min kropp svarat på gårdagens mat och jag vet om jag bör tabort eller kanske rent av lägga till något!

Jag vill vara i min goda superform lagom till våren, och jag vägrar som vanligt att acceptera att något skulle hindra mig på vägen! Så mitt råd till dig som går i samma tankar. Ta tag i det för veckorna går fort och du kommer bli så stolt över dig själv, att vänta och dra ut på det leder bara till att man ältar ”vad man borde göra en inte orkar”. Lägg ner det och starta. Börja med 1 timmas dagliga promenader. Det hinnner ALLA, bara man vill!

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.