Hur ser träningen ut för mig!


Just nu försöker jag varva styrketräning med långa promenader! Så här i början så kör jag en övning per muskelgrupp och kör igenom hela kroppen varje gång. Detta för att jag inte tränat ordentligt på så länge så jag behöver få in rutiner och mina muskler behöver verkligen en genomkörare. Just nu kör jag 3-4 gånger i veckan och varannan dag.

Jag kör varannan dag för att musklerna måste hinna återhämta sig. Grym träningsvärk så här i början men en härlig känsla! Då vet man att det är behövligt!

Jag tittar också lite på vädret de dagar jag är ledig. Skiner solen så går jag ut och går. Är det beck-svart ute så går jag till gymmet! Enkel ekvation!

Det viktiga är att ha alternativ så jag inte skippar träning. Skulle det vara så att det är mörkt och kallt och jag och jag tränat styrketräning dagen innan så kan jag också gå till gymmet och ställa mig på löpbandet, eller använda mitt eget löpband, så valen är många! Man behöver inte springa på ett löpband…säger jag mest till mig själv för jag har svårt att låta bli, men hittills har jag hindrat mig, kanske mest på grund av dålig kondition! 🙂

Så allt jag kan säga är att gör förändringen för dig! Jag har ett specifikt mål och det jobbar jag emot. Jag väger mig varje morgon, för mig är det en bra kontroll hur dagen innan gick. Jag mäter mig varje måndag morgon!

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.