Min träning håller i sig efter 3 dagar!


Nu så här i början när man försöker komma tillbaka i rutiner så gäller det att vara lite extra hård emot sig själv. Annars är det lätt att man halkar ur de goda vanorna igen. Jag har än så länge lyckats med både träning och mat. Väger mig varje morgon för att se vart jag är på väg. Vikten visar en trend nedåt och det känns bra även om den är marginell så går den åt rätt håll.

Min träning håller i sig efter 3 dagar!

Jag är av åsikten att om man hittar ursäkter de första 3 veckorna för att göra annat än sin träning så går det snabbt utför. Så är det för mig så då gäller det att hålla i minst 4 veckor.

Att ställa om

Det tar en vecka för kroppen att ställa om och sedan gäller det att hålla i sina nya goda vanor i åtminstone 3 veckor. Tre veckor är ungefär den tid det tar att hitta goda rutiner som sedan inte är så svåra att hålla. Att ställa in sig på 4 veckor brukar vara mitt eget sätt att säkerställa en kontinuitet. Så mitt jag är inställd på att vara lite extra tuff emot mig själv de närmaste 4 veckorna.

Tacopaj till middag

I går gjorde jag en tacopaj som även räckte till kvällens middag. Då känns det extra bra att maten redan är fixad. Det gör att allting blir lite lättare så jag fösöker planera min mat i möjligaste mån. Jag känner då att det är lättare att träna och att göra sina rutiner om man vet vad man skall äta. Det är definitivt ett plus dom vardagarna som det redan finns mat färdig.

Powerwalk är min start

Jag har börjat min träning med powerwalk. Återigen har jag gjort illa mig i ett knä och det händer med jämna mellanrum så just nu blir det inte ens att tänka på löpning. Jag har nu gjort 8 km varje kväll. Känns toppen. I morgon är det dags för en vilodag och en lite kortare runda.

I kväll var tanken att jag skulle baka bröd

I kväll har jag tänkt att baka bröd utan kolhydrater för att kunna göra en god kantarellsmörgås utan att känna att jag äter något som jag förbjudit mig själv. Återkommer om recept men i kväll hann jag inte med för klockan blev alldeles för mycket. Just därför kom jag på ännu en sak som är bra med träning. Det är att man får mindre tid över att hitta på sådan som är mindre nyttigt.

Så med detta lilla inlägg vill jag säga. Försök vara tuff med mat och träning och försök komma i gång nu direkt. Tänk på vilka fördelar det ger dig framöver. Att ständigt gå och tänka på att man ”borde träna” är ingen lösning. Bättre att ta tag i det och lägga den energin på rätt saker och jobba mot ett mål så man mår bra.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.