Torsdagsträning!


I dag gick jag som vanligt upp 05:45. Kokade kaffe och drack två koppar och satte på mig träningskläder. Begav mig sedan till gymmet och torsdagsträning. Det går över förväntan med träningen. Allting känns så otroligt roligt! En fantastiks känsla.

Torsdagsträning!
Torsdagsträning!

Hur jag tränar just nu

Jag har delat upp kroppen i två delar kan man säga. Nu i början behöver jag träna alla muskler så många gånger som möjligt på en vecka och det är skälet till att jag kör alla muskelgrupper på bara 2 dagar. Senare kommer jag dela upp kroppen i tre delar i stället och köra mer Cardio men dom första 3 månaderna kommer jag köra enligt detta upplägg. Allt för att få resultat. Det betyder att jag måste gå till gymmet minst 4 ggr i veckan och eftersom jag delat upp kroppen i två delar så kan jag träna varje dag. Fördelen med att dela upp kroppen är att jag annars hade jag behövt ha en vilodag i mellan. Nu behöver jag inte det.

Dag 1 – biceps, triceps, axlar rygg och rumpa

Dag 2 – framsida lår, baksida lår, vader, insida lår, utsida lår och rumpa

Som ni ser ovan så kör jag inga magövningar alls. Skälet är att det påverkar mina revben för mycket och jag tänker inte ”bryta upp” skadan igen. Det har jag gjort en gång och gör inte om den dumheten.

Utöver det så kör jag en kort cardio på 15 minuter efter varje träningspass. Detta kommer jag succesivt utöka men jag måste börja någonstans. Sedan försöker jag ta små promenader med vovvarna för att få igång min stukade fot lugnt och ordentligt.

Känns som om det kommer bli en väldigt bra vecka och sommar. Jag skyndar långsamt och det är också en ny upplevelse.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.