Träning på semestern!


Hur gör man för att få till sin träning på semestern. Ganska enkelt. Se till att promenera mycket, och då minst 10000 steg om dagen. Det går ganska fort att få till stegen bara man bestämmer sig för att gå överallt. Man behöver inte gå 1 mil i sträck utan det räcker med många små kortare promenader. Det gör jättemycket!

Träning på semestern!
Träning på semestern!

Nu har jag haft det lite kämpigt. Men gå kan jag fortfarande. Dels den stukade foten och sedan min hand där jag brutit lillfingret och skadat 3 övriga fingrar. Alla utom tummen egentligen. Men det börjar gå åt rätt håll. Lillfingret är värst men även det börjar kännas lite bättre. Jag har fått bli vänsterhänt. Det gör också att jag inte kan träna styrketräning på åtminstone ytterligare en vecka. Jag brukar vara optimist så vi får se hur jag känner efter denna vecka.

Träningsuppföljning

Men nu tillbaka till vad jag egentligen skalls skiva om nämligen min träning senaste veckan. Vi har varit på tur med husbilen men vi har våra två hundar med oss så vi försöker hitta på lite olika saker för att promenera överallt. Väldigt trevligt faktiskt. Så inget gym för jag kan inte lyfta med min skadade hand utan bara rörelse i form av promenader och jag känner att det gett utfall. Det kanske inte går med superfart men det var inte heller meningen.

Mätningen denna vecka har gått framåt. Denna vecka har jag minskat 5 centimeter på mina 12 mätställen. I stället har jag gått ner 1,6 kg och det måste jag var nöjd med.

Nu skall jag fixa lite här hemma. Städa och planera lite framåt!

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.