Träningsuppföljning!


Förra veckan kom jag lite efter med avseende på träning på grund av att vi hade off-site på jobbet. Det blev långa dagar och middag på kvällen vilket gjorde att jag inte hann få in någon träning. Jag kom hem sent dag två och det blev inte någon träning då heller.

Med det vill jag säga. Att om man missar en dag eller två, gör då inte ett lika-med-tecken på att ni misslyckats med er plan. Det viktiga är att hoppa tillbaka till planeringen lika fort igen. Det kommer alltid hända saker som gör att man måste skippa en träning. Huvudsaken är att man inte skippar träningen dagen efter för att man känner att man missade ett eller ett par pass! Ni kan läsa lite om vad jag brukar göra när jag inte känner för att träna läs Coaching till egen träning HÄR

Denna veckan skall jag till min mamma i morgon tisdag så den dagen kommer bli 0 träning. I övrigt planerar jag att allt skall funka.

Det jag är mest nöjd med denna veckan är gårdagens löpning. Jag försöker komma tillbaka med avseende på just löpning och i går sprang jag 7 km med 6 minuter/ kilometer. Dåligt kanske ni tycker, men jag känner mig så nöjd! Jag har verkligen kämpat med just löpningen sedan jag kom i klimakteriet och jag känner att det så smått börjar vända. Jag känner att jag orkar mer och att min syreupptagningsförmåga blir bättre!

Jag kommer träna på gym till helgen igen och jag jobbar särskilt på att hållningen med avseende på att jag just nu belastar mina knän lite för mycket på grund av att jag svankar! Just svankningen gör att jag sätter vissa muskler ur spel och det kan vara sådana småsaker som också kommer förbättra mitt löpsteg. Jag känner en stor förbättring bara på ett par veckor!

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.