Träningsuppföljning inför mina nya utmaningar


Då var vi här igen. Ny vecka och måndag. Måndag är dagen för träningsuppföljning inför mina nya utmaningar. Känner mig så pepp på detta. I helgen har jag fokuserat på mat, d v s jag har fokuserat på att äta nyttigt och inte gjort några som helst utsvävningar utanför det jag redan bestämt. Känns superbra. Jag vet att jag redan ligger före min egen plan men det brukar vara så i början. Det svåra nu är att inte ge upp även när det går lite åt fel håll. Är ni med mig på den! Att inte tappa modet utan att oförtrutet fortsätta framåt med all kraft!

Jag måste pälsa på mig ordentligt för att promenera, men jag avskyr samtidigt att bli för varm så det är en balansgång.

Träningsuppföljning inför mina nya utmaningar
Träningsuppföljning inför mina nya utmaningar

Vad gör jag då. Jo jag har lagt upp ett schema för mig själv med målsättningar. Det jag inte frångår någonsin är så klar vägning och mätning på måndagar. Det är mitt sätt att följa upp min satsning på mig själv. Jag väger mig själv även varje morgon för att se att gårdagen var ”bra eller dålig”. Oftast så förstår jag genast vad som ”gick fel” om vikten går upp. Då är det oftast att jag testat något för att se om det funkar. Jag försöker ställa in mat på det sätt som funkar för mig och här är vi så klart alla olika. Just nu håller jag på att ta bort så mycket kolhydrater jag kan men inte allt och inte alltid.

Så hur har veckan gått då. Jag har gått ner 2 kg och 15 cm. Det är superbra men jag vet också att det är i början när jag ger järnet det går så här bra. Men jag känner mig glad för det, för det betyder också att jag får en väldigt bra start på veckan och det är alltid peppande och bra.

Just nu laborerar jag lite med min träning och jag kommer återkomma till det lite senare. Nu blir det främst promenader men det kommer en växling här framöver.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.