Träningsuppföljning vecka 37


Denna gångna veckan har verkligen varit fantastisk på många sätt och vis! Jag har äntligen börjat skörda frukterna av min hårda träning de senaste 5 veckorna. Det är det där med att hålla ut, att inte förvänta sig resultat för snabbt utan att sätta ett mål framåt och innan dess får man inte sluta.

Jag befinner mig i klimakteriet och det gör det extra svårt. Kroppen svarar inte alls på samma sätt som den brukade göra och det gäller att ställa in sig på det och att ändra på rutiner som aldrig mer kommer fungera. Framför allt handlar det om kosten. Att träna hårt och äta rätt är inte alltid en lätt kombination.

Att se resultat

Den här veckan har jag gått ner några hundra gram, men 12 centimeter totalt på kroppen vilket är ett FANTASTISKT resultat. Detta visar på att min enträgna plan är bra och att resultatet finns där. Det är just därför jag förespårkar så hårt att både väga och mäta sig. Anledningen är att när du inte går ner i vikt för att lägger du på dig muskler så kommer det inte synas på vägen men det kommer märkas om du mäter dig på ett antal strategiska ställen. Det gör att du blir peppad för att du ser resultat! Det är hela tanken!

Återerövring av löpningen i mitt liv

Jag har inte bara lyckats med att gå ner i vikt och centimeter utan jag har för första gången på kanske 3 år återerövrat löpningen. Den som jag fick lägga av med när jag kom in i förklimakteriet för jag kunde knappt släpa mig fram. Att jag i lördags kunde springa 7 kilometer obehindrat när jag ställt in mig på 4 kilometer är en otrolig känsla. Jag känner mig som en vinnare! Jag ser fram emot att lite längre fram börja tävla med mig själv och tider. Nu ett tag framöver är det bara att nöta, nöta, nöta!

Hur har jag tagit mig dit då. Jo jag har innan varje gympass ställt mig på löpbandet och sprungit så länge jag orkar men slutat innan jag blir för trött för att orka styrketräningen. Det har de senaste veckorna inneburit löpning i 30 minuter på löpbandet innan hård styrketräning. Jag har bara fokuserat på att springa länge och inte på att springa fort.

När jag varit ute och promenerat så har jag varvat med korta sträckor med löpning. Tänk att det tog bara 5 veckor att springa 7 kilometer, jag hade kunnat springa 8 kilometer också men slutade när jag fortfarande kände mig fräsch. Vill inte dra på mig skador just nu. Så för ovanlighetens skull är jag dessutom klok och lyder egna råd! Detta bådar väldigt gott.

Så vad vill jag ge er för tips där ute. Försök fokusera på hur länge du springer och inte hur långt eller fort. Gör en plan som stäcker sig minst 4 veckor fram i tiden och avvik inte ifrån den bara för att du inte känner för det någon dag! Du kommer aldrig någonsin ångra ett träningspass. Däremot kommer du ångra att du inte gjorde det! Med om orden så önskar jag er en fantastisk måndag.

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.