Träningsupplägg med långsiktig plan!


Nu har jag sakta men säkert format min träningsplan sedan strax innan jul. Den här gången har jag lagt upp en lite mer långsiktigt plan än jag brukar. Jag är nämligen helt otroligt bra på att gå ”all in” men med skador och kommande operation så har jag nu bestämt mig för att försöka vara förnuftig och sätta målsättningen lite mer långsiktigt. Känns faktiskt väldigt bra.

Träningsupplägg med långsiktig plan!
Träningsupplägg med långsiktig plan!

Vad innebär en långsiktig plan

Den innebär helt enkelt att jag inte kör lika galet hårt som jag brukar. Att jag äter mer normalt men jag loggar allting. Jag mäter och väger mig fortfarande, väger mig gör jag daglien och mäter mig gör jag en gång per vecka på bestämd dag. Jag skriver upp allt.

Den 18 januari skall jag operera mig och jag vet att det blir en tid därefter som jag måste ta det lungt och det ligger med i min plan. Det kommer innebära att jag inte ens kan ta power walks. Planen jag gjort är ovanligt förnuftigt när det kommer till träning för min egen del.

Vad jag äter

Jag får äta precis vad jag vill men jag har en begränsning i hur många kalorier jag får äta om dagen. Det betyder att jag kan äta något onyttigt men det innebär att jag får dra in någonstans. Jag äter för närvarande 1300 kcal om dagen och det fungerar bra för mig.

Jag har nu tränat 3 dagar i rad, men mitt mål är att träna konditionsträning minst 30 minuter om dagen. Min plan jag följer gäller fram till och med den 6 juni och fram tills dess skall jag ha uppnått ett antal mål. Detta känns superbra och jag kommer berätta mer om min plan här.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.