Nya mål och utmaningar!


Jag tänker mycket på det här med träning. Hur man gör för att hinna med. Jag känner själv nu att under några veckors tid har jag, på grund av att jag håller på att starta upp ett bolag, fått läggra mindre tid på mig själv och min träning! Mindre tid på att göra nyttig mat. Mindre tid att fokusera på min hälsa. Jobbar både dagtid och kvällstid och helger med lite tid över för mig att göra det jag vill. Den lilla tid som är över måste jag göra något som fyller på min energi, ta hundpromenader, prata med Stefan. Titta på fina saker.

Denna period med mycket jobb är en begränsad period på kanske ytterligare två månader så det kommer vara mycket intensivt, men jag vill liksom inte tappa ”momentum” och börja om från noll med min träning om två månader.

Jag försöker resonera med mig själv vad som är bäst för mig. Inte bara ur synvikeln vad jag hinner, utan också att prioritera rätt saker!

Jag har därför bestämt mig för att använda mitt löpband under en period, en period som gör att jag slipper ”tjafsa med mig själv” om jag skall gå ut i det kalla vädret efter en lång dag eller i stället bara ta fördelen med att faktiskt utnyttja det löpband som jag har hemma! Då får jag något gjort men inte det jag skulle önska, men bättre än inget!

Att jag skall dra ner mina högt ställda krav (detta är svårt för mig) att nöja mig med att sätta upp målet på 30 minuter på löpbandet om dagen i stället för 60 minuter, för risken är annars att det inte blir något. Noll träning kontra 30 minuter är väldigt bra! Det som är svårt för mig är att komma fram till detta och följa det! Jag är ofta ”allt eller inget” och just nu måste jag tvinga mig själv att göra något mitt emellan! Supersvårt!

För att få ut något positivt ur detta så tänker jag så här. Att om jag testar detta, under låt säga 4 veckor,som en försöksperiod. Så vet jag sedan vad detta kommer ge kontra att inte hinna träna alls. Jag blir som min egen försökskanin och då tycker jag genast att det är intressant igen! Då kan jag även ge er råd utifrån min egen upplevelse och resultat.

Har tänkt att jag skall sätta upp en liten ”karta” på väggen om vad de olika dagarna inneburit för träning som ser ut så här!

Mån Tis Ons Tors Fre Lör Sön Mån Tis Ons Tors Fre Lör Sön
30 min löpband
Antal steg
Mån Tis Ons Tors Fre Lör Sön Mån Tis Ons Tors Fre Lör Sön
30 min löpband
Antal Steg
Mån Tis Ons Tors Fre Lör Sön Mån Tis Ons Tors Fre Lör Sön
30 min löpband
Antal steg
Mån Tis Ons Tors Fre Lör Sön Mån Tis Ons Tors Fre Lör Sön
30 min löpband
Antal Steg

Jag skall fundera lite mer i dag på detta hur jag skulle kunna lägga upp det. Tänk att kunna jobba hårt och egentligen utan utrymme för något annat, men samtidigt se att formen blir lite bättre! Det hade gjort att jag känt mig som en vinnare, och jag gillar den känslan, att försöka vända på vrida på saker och ting så att det faller ut bra!

Hoppas ni har en fin söndagseftermiddag. Vi har njutit lite av solen på en promenad!

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.