Träning och fokus på sin plan!


I går kväll när jag kom hem från jobbet var jag bara tvungen att stanna lite i mitt nya showroom. Vi är ju långt ifrån färdiga än men det är en sådan härlig känsla att ha detta i alldeles egen regi. Att själv vara sin egen fastighetsägare! Att nu börja få allting på plats!

Hur som helst blev det sent för jag kunde inte låta bli att börja sortera kollektionsböcker. Till och med det är roligt. Sedan bestämde jag mig ändå för att bara gå in och kränga på mig träningskläderna och ge mig av även om det var sent och jag ännu inte ätet middag. Rensa hjärnan och bara ta en powerwalk, och jag gjorde det. Det är precis det här som behövs. Att man bara gör det. Inte funderar så mycket, inte tänker eller känner efter utan bara gör det.

Jag behöver komma tillbaka till detta sköna flow och nu har jag gjort över 15000 steg i 8 dagar i rad och flera dagar många fler steg än så! Nu börjar jag känna energin flöda igen och jag kände för första gången i dag att steget blev bätter. Att jag inte känner av min nacke riktigt på samma sätt längre. Härlig känsla.

Så med detta vill jag säga. Ge inte dig själv en chans att argumentera varför du inte skall träna just idag! Den enda du gör besviken är dig själv och den enda som kommer få lida av det är du själv. Tänk vad skönt att ta kommando över din egen hälsa och möjlighet att få ett friskare och längre liv och att känna att du kommer i den formen du själv vill vara. Det behöver inte alls var löpning eller hård cardio träning. Det räcker alldeles utmärkt med 60 minuters promenad om dagen.

Priset du får är att du kommer bli nöjdare med dig själv, häslan kommer bli bättre, vilopulsen mindre, hjärtat mår bättre, rörligheten blir större och du får lite färg om kinderna! Så kom igen nu. Ta tag i det I DAG och skjut inte upp det till en annan dag utan börja I DAG! Börja att få in goda rutiner i ditt liv och detta är ett steg på vägen. Kom i håg en sak att du behöver aldrig börja jogga eller springa om du inte vill för promenader är minst lika bra som en joggingtur. Du gör det du tycker är roligast huvudsaken är att du rör på dig!

Ett bra förslag är att köpa en stegräknare om du inte har någon innan. Sätt ett mål. Ett bra mål är att gå minst 10000 steg om dagen! Börja där!

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.