Träning och klimakteriet! 2 kommentarer


Ni har väl, eller har tänkt träna idag? Först av allt måste jag fråga. Har ni tänkt följa min armhävningsutmaning? Om ni inte läst om den ännu så gör det HÄR. Detta är en perfekt början till att bli starkare och armhävningar är så bra för hela kroppen! Jag lovar att ni kommer bli förvånade över hur fort ni kommer avancera, och det i sig kommer ge er världens pepp!

Jag kommer varje söndag att publicera kommande veckas armhänvings-schema. Jag gör så för att ni skall fokusera på veckans utmaning och inte börja snegla längre bort! Det är viktig med fokus om man vill utvecklas.

Detta är likaväl för nybörjare som för den som är lite tränad såväl som för den som är vältränad. Jag har delat in det i olika grupper beroende på hur stark man är! Så alla kan deltaga, vilket är själva tanken med träning att man kan utveckas!

Varför heter mitt inlägg då träning och klimakteriet. Jo, för jag vill peppa dom som liksom jag själv kommit in i klimaktereiet och förstått att dom står inför en helt ny utmaning i livet. Jag vet att det drabbar oss alla olika och därför skrivs det inte så mycket om det. På sätt och vis kanske det fanns en anledningen till att jag blev hårdare drabbad, för jag ger mig sällan så om man nu skulle ge detta besvär till någon så kanske jag var rätt person för jag vägarar att finna mig! Jag vet nu att man kan ta sig ur det!

Svallningarna är bara en mini-del av det jag fått uppleva och just dom kan man enkelt bota genom att faktiskt träna! Träna för mig när jag kom i klimakteret var plötstligt väldigt tungt. Jag fick gå från hårt tränande till att bara ta promenader, och det är här jag vill att ni skall förstå att det räcker med promenader, men dom måste ske varje dag! VARJE DAG! Ge er själv 60 minuter rask promenad varje dag och ni skall se att ni går ner dom kilo ni lagt på er. Ni mår bättre. Svallningara blir färre och upphör så småningom.

Ni måste också förstå att ni kommer ALDRIG att kunna äta på det sätt ni gjort tidigare, ni måste dra ner på kost. Gör det på ett klokt sätt. Planera om ni vill äta något ”extra gott” och motionera så att ni aldrig stoppar i er mer än ni gör av med på en dag! Kan jag så kan banne mig precis vem som helst!

Ha en underbar dag! Här skiner solen så jag skall göra mina armhävningar strax, gör det du också!


Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

2 tankar om “Träning och klimakteriet!

  • Åza

    Kloka råd! Som hundägare instämmer du säkert i att det finns många fördelar med att ha hund och en av de bästa är ju att man verkligen kommer ut på de där promenaderna som gör så gott för både kropp och själ. Bästa medicinen! Kram Åza

    • pretty Inläggsförfattare

      Hej Åza,
      Tack för det! Precis så. Hundar är inte bara underbara individer utan också ett fantastiskt sällskap när man skall ut på den där promenaden som man inte kan tacka nej till när man har hund!!
      Hoppas du mår bättre idag!
      Kram
      //Berith