Min träning denna veckan med planering och fokus!


Denna veckan har min träning gått väldigt bra. Jag har även tillbringat några dagar hos min mamma, och tre dagar innan jag åkte till henne så körde jag därför dubbelpass. Allt för att inte missa någon träning. Det är det som planering och fokus handlar om. Sedan har jag så klart varit ute med henns vovve Bosse flera gånger om dagen men jag räknar inte det som träning.

Jag skiljer på träning och hundpromenader för att hundpromenaderna ”är hundens” och då skall jag ägna mig åt dom och inte åt att gå i rask takt eller jogga. Så tycker jag, sedan kan självklart hunden få följa med då och då! Men oftast går jag ut två gånger, en för mig, och en för hunden. Dessutom får jag mer rörelse på det sätttet! 🙂

Jag känner nu att det händer en massa, men under några dagar när det var så varmt så gick jag upp i stället för ner. Kroppen samlade på sig massor med vätska. Tänk på det när det är varmt och tänkt också på att inte dricka massa ramlösa då det innehåller salter och salter binder vatten. Utan drick vanligt vatten i sället. Vi har världens renaste kranvatten. Drick det! 🙂 Ta isbitar i vattnet och det är gudomligt att dricka.

Jag väger mig varje morgon och vill ni verkligen veta varför jag gör det så skall ni läsa detta inlägg HÄR, där kommer ni förstå varför jag tycker det är viktigt att väga sig. Jag tror fullt och fast på att det är en viktig ingrediens för att ha kontroll på sin hälsa, för det handlar inte om själva vikten i sig utan var du befinner dig på ”hälsobarometern” oavsett om du har undervikt eller övervikt, eller om du håller dig på en bra nivå.

För att hålla sig på en bra nivå så måste man ha verktyg att kontrollera det! Jag tror att vi måste hålla oss på en viss nivå för att vara hälsosamma och leva länge och mitt mål är just det. Att hålla mig frisk! Jag tror inte på s k kroppspositivism. Självklart är det bra att man tycker om sig själv men precis som allt annat så måste det vara inom vissa ramar.

På måndag har jag en veckas semester kvar och då blir det även den veckan fokus på träning! Jag vill ha bra rutiner när jag startar jobbet för när jobbet väl sätter igång så gäller det att ha en planering att falla tillbaka på för att allt skall fungera. Tänk på det.

Jag skall också under nästa vecka börja planera för min första arbetsveckan, och laga mat och lägga i frysen så att det blir enkelt att hålla sig till en plan. Jag kommer tipsa er på bloggen!

I dag gick jag upp extra tidigt nämligen redan 04:00 :), vi får se vad dagen har att bjuda!

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.