Veckans resultat


Hur har det gått denna veckan med min träning? Jag har som ni vet fått en lungsäcksinflammation. Jag känner av den starkt men tycker ändå det har blivit lite bättre. Det har inneburit att jag inte tränat alls. Tagit några lugna promenader men däremot har jag verkligen fokuserat på min kost.

Ni kanske undrar vad det innebär för mig att fokusera på kosten. Jo, jag gör det ganska enkelt men de minsta uppoffringarna ger bra resultat.

  1. Jag dricker ingen läsk, inget kolsyrat vatten, bara kranvatten.
  2. Jag har en regel som säger att vid lunch eller middag skall jag äta minimalt med kolhydrater och helst inget alls.
  3. Inget godis
  4. Mellanmål består av fröknäcke, äpple och eller kokt ägg.
  5. Min mattallrik består till hälften av grönsaker av något slag, sallad eller kokta/råa grönsaker som jag vill ha för dagen. Äter jag kolhydrater så försöker jag minska portionen.

Det innebär att jag faktistk gått ner 1,5 kg denna veckan trots brist på träning. Det säger också hur mycket det faktiskt gör att skärpa till sin kost och det kan också vara ett bra sätt att starta för att få förståelse för hur mycket kosten faktiskt bidrager!

Jag brukar säga att kost bidrager till 80% till viktnedgång och träning med 20% och här ser ni att det faktiskt är riktigt. Så pröva med kosten om ni inte kan eller orkar att komma igång med er träning.

Som en utmaning så kan ni faktiskt börja med min armhävningsutmaning. Det kräver ca 15 minuter 3 dagar i veckan och det som det ger är en fantastisk grundstyka som man inte kan tänka sig om man inte prövat! Många tror att det inte är möjligt, men jag säger att vem som helst lyckas med detta att göra 30-50 armhävningar på 6 veckor med mitt program.

Här nedan har jag länkat de olika delarna 1-5 och det är vikgit att man börjar på 1. Tycker man under vägens gång att det blir för tungt då går man bara ner en grupp, eller tvärtom om man mot förmodan tycker det blir för lätt, ja då går man upp en grupp!

Armhävningsutmaning

Del 1

Del 2

Del 3

Del 4

Del 5

Detta är det perfekta sättet om man av någon anledning inte kan sätta igång med träningen samtidigt, och i stället fokusera på kost och förbereda sig lite grand. Dessa 15 minuter 3 dagar i veckan har alla tid med! 🙂 Eller hur!!?

Hoppas ni får en fortsatt fin dag! Puss & Kram!

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.